Min absoluta favorit

Om man snackar om All Time High för mig så hamnar den här låten automatiskt högst upp på listan. Det är nämligen så att jag väldigt länge gick runt och tänkte att jag aldrig skulle kunna ha en favoritlåt, eftersom jag lyssnade på så mycket musik och älskade allt. Men den här låten lyckades bli min favoritlåt för några år sedan, och det är den nog fortfarande trots att jag inte lyssnar på den nästan alls längre. Hela grejen är att den står för allt som jag älskar med musik. Oförutsägbarhet, melodi, känsla, allt. Den blir aldrig tråkig eller förutsägbar.

Pieces Mended - The Used



För många kan det säkert vara svårt att förstå, men för mig är det glasklart. Jag kan lyssna på den här låten i alla situationer och den hjälper mig alltid på ett eller annat sätt. Har ni någon sån låt också? Vilken då i såna fall?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0