Introduktion

Den här bloggen är till för alla som är som jag. Helt galna i musiken och som inte skulle kunna tänka sig ett liv utan den. För mig är musik någonting som både väcker känslor och kan dämpa dem. Och som bara kan vara någonting man behöver för att stilla ett behov av något slag. Jag vill inte bli allt för filosofisk, men det är väl lite så ändå, med musik.

Men i alla fall. Lite om mig då. Jag heter Lina, är nyfyllda 20 år och pluggar Journalistik och Multimedia på Södertörns Högskola. Jag har även den här bloggen, där jag skriver om mitt liv och lite sånt. För några år sen hade ni hittat mig här. Ja, jag har alltså bloggat ett tag nu. Men jag kom inte på vad som egentligen var min grej förrän rätt nyligen. Och det är just musik. Jag har redan tänkt ut massa inlägg som jag ska ha, och kategorier och allt sånt. Så ni som läser nu, fortsätt så. Det kommer nog att uppdateras hejvilt här hela tiden.

Min musiksmak ska man inte fråga om, för då får man inget bra svar. Jag gillar lite allt möjligt. Mest är det väl åt det alternativa hållet, såna band som de flesta inte känner till, typ Saosin, Silverstein och The Used. Men jag lyssnar också mycket på populärmusik, som Robyn, Eminem, Hoffmaestro och sånt. Mycket blandat alltså.

Själva syftet med bloggen är väl att inspirera, kommentera och bara få utlopp för mina musikaliska känslor på något sätt. Allt som har med mitt liv att göra kan på något sätt kopplas till musik. En viss låt representerar en viss stund i mitt liv och så vidare.

Men nu ska jag faktiskt sluta tjata och börja göra någonting vettigt av den här bloggen, som jag ser fram emot att uppdatera varje dag. Och jag hoppas att ni som hittar hit vill stanna kvar.

Lets do this!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0