Dagens låtar 16-18/11-10

Jag har ju helt glömt bort att lägga in dagens låt här några dagar, så jag ska tänka ut vilka jag hade tänkt lägga upp de dagarna och lägga in dem här. Dagens låt för idag kommer senare också.

Tisdag 16/11

Tisdagens låt är en låt som jag tycker är riktigt härlig.
Väldigt otippat egentligen att jag lyssnar på Trance, men anledningen till att jag började göra det var för att jag köpte en dubbel-cd som heter A Trip in Trance 2 när jag var på MediaMarkt för ett antal år sedan. Tror att jag var intresserad av att se hur det lät lite närmare, och sen blev jag faktiskt kär, särskilt i den här låten, som är det första spåret på första skivan. Det är skönt att lyssna på musik som är utan sång ibland, typ när man pluggar och måste fokusera på något annat än texten. Jag älskar ju musik så jag hatar när det är tyst men om jag lyssnar på musik med text så sitter jag bara och sjunger med istället. Haha.

Brukar använda det som träningsmusik också, som till exempel idag (fredag) när jag var och tränade. Jag blev aspepp och sprang som en galning på löpbandet tills det kändes som att jag skulle svimma. Får extremt mycket fokus av sån här musik.

Lost in the Underworld - Trancepulse inc.




Onsdag 17/11

Ganska uppenbart varför det här blir onsdagens låt. Papa Roach spelade ju på konserten i onsdags, och det var den här låten de öppnade med. Jag trodde att de kanske kunde bli nya favoriter, men tyvärr var de mycket bättre live än när jag lyssnar på dem nu. Dock kommer jag säkert lyssna på dem lite i framtiden, så det var ju kul att jag hittade ny musik som jag hade hoppats att jag skulle göra.

Kick in the Teeth - Papa Roach



Torsdag 18/11

På grund av all musik som spelades på konserten i onsdags började jag längta tillbaka till den typen av musik.
"Hård" musik, alltså. Skrik och power. Och de jag tänkte på i första hand var då Bullet for my Valentine, som jag lyssnade på mest vid ungefär den här tiden förra året tror jag. Den som fick mig att börja tycka om deras musik var mitt ex. En av deras låtar får mig fortfarande att tänka på honom. Kommer att lägga upp den här nån gång snart också tror jag.

Men i alla fall satte jag på Bullet for my Valentine i mp3:n på väg hem från konserten i onsdags, och lyssnade på dem igår också. Älskar att bli kär på nytt i musik man inte lyssnat på under en längre tid. Tears Don't Fall är väl en av deras mest kända låtar, och en väldigt bra sådan också. Musikvideon är rätt bra. Kolla:
 
Tears Don't Fall - Bullet for my Valentine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0